SEO- na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Czym jest SEO?
SEO, a więc pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych, jest to pewien zespół działań wpływających pozytywnie na wyświetlanie danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Właściwie i profesjonalnie wykonywane SEO wpłynie na zwiększenie ruchu i działań na stronie internetowej.
SEO obejmuje tak zwaną optymalizację stron oraz czynności marketingowe, które oznaczają adaptację do wytycznych wyszukiwarki Google. Jest to działanie, którego celem jest poprawienie strony tak, by w oparciu o najbardziej popularne frazy kluczowe dla branży danej firmy, generował się przyjazny i wartościowy ruch. Celem SEO jest więc zwiększenie widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania.
Istnieją różne poglądy co do samej nazwy – jedni uważają, że SEO i pozycjonowanie to jedno i to samo, zaś inni, że SEO jest jedynie optymalizacją strony jako jednym z wielu elementów pozycjonowania.
Optymalizacja treści i struktura strony a SEO
Pozycjonowanie strony internetowej składa się z szeregu zadań. W pierwszej kolejności istotna jest treść tekstowa zawarta na danej stronie, w szczególności długości artykułów oraz zawarte w nich słowa kluczowe, a także tytuły. Warto pamiętać, że teksty zawarte na danej stronie internetowej mają bezpośredni wpływ na jej pozycjonowanie. Wartościowe treści oraz wstawianie słów kluczowych są nierozłącznym elementem pozycjonowania i pozytywnie wpływają na wyświetlanie w wyszukiwarce.
Drugim elementem, nie mniej istotnym, który wiąże się z SEO to struktura samej witryny oraz sama warstwa wizualna i techniczna. Łatwa do zrozumienia dla robotów wyszukiwarki witryna pozwala im w indeksowaniu strony oraz sprawia, że użytkownicy mogą w łatwy sposób się po niej poruszać Duże znaczenie dla pozycjonowania ma także użyteczność strony. W dużej mierze należy wziąć pod uwagę wydajność strony oraz to, w jaki sposób obsługuje się ją na telefonach komórkowych. Optymalizacja grafik znajdujących się na stronie może przyczynić się do szybkości jej ładowania. Warto zadbać przy pozycjonowaniu o niezbyt przesadzone stosowanie reklam, a także odpowiednie śródtytuły.
Linkowanie a SEO
Kolejnym krokiem ważnym dla SEO jest profil linków, a więc odnośniki prowadzące do danej strony internetowej z innych stron, znajdujących się w sieci. Powyższe pokazuje, że SEO to nie jedynie optymalizacja kodu danej strony. Proces pozyskiwania linków to również ważne zagadnienie dla SEO.
Należy pamiętać o tym, ze istotne jest samo miejsce pozyskiwania linków, a więc reputacja i prestiż strony, na której znajdzie się odnośnik do danej strony oraz zbliżona tematyka. Warto więc zaplanować sam proces przyrostu linków, gdyż jest to proces wymagający zaangażowania, wiedzy oraz doświadczenia.
Co więcej, proces pozycjonowania jest bardzo złożony, przez co wymagane jest to, by był on ciągły oraz stale aktualizowany. Wynikiem działania związanego z SEO z pewnością będzie wysoka pozycja w wyszukiwarce, co przyczyni się do wzrostu zainteresowania branżą danej strony internetowej.
Obecnie na rynku znajduje się wiele specjalistów SEO, którzy korzystają z wielu dostępnych narzędzi, pomocnych w procesie pozycjonowania. Warto wiedzieć, że proces SEO dla każdej strony internetowej jest nieco inny, nie ma więc jednego zestawu narzędzi, który gwarantowałby sukces każdej stronie internetowej w zakresie pozycjonowania.
Pozycjonowanie niewątpliwie ma obecnie wielkie znaczenie dla wyszukiwarek, a wypracowanie odpowiedniej pozycji w Google sprawi, że dana firma będzie się znacznie szybciej rozwijała i pozyska znacznie większe zainteresowanie ze strony Klientów.