Logo firmowe- jak stworzyć by klienci dobrze kojarzyli markę?

Czym jest logo firmy?

Logo firmy to pierwsza rzecz jaką zapamiętuje klient, kiedy spotyka się z daną marką bądź firmą. Dlatego istotne jest aby zapadało w pamięć i wywoływało odpowiednie skojarzenia. Dlatego warto jest poświęcić czas, aby stworzyć niepowtarzalny znak firmowy, który po zobaczeniu przez klienta od razu skojarzy go z Waszą firmą. Czym konkretnie jest logo i z czego się składa? Samo logo to nic innego jak znak graficzny firmy, wydarzenia bądź ruchu. W jego skład wchodzi sygnet czyli przedstawienie graficzne, oraz logotyp – typograficzna wizualizacja firmy. Taki znak wykorzystuje się w materiałach drukowanych, reklamach, banerach z nazwą firmy, pojazdach i wszystkich innych przedmiotach związanych z identyfikacją przedsiębiorstwa na rynku. Przy zamawianiu loga u grafika, warto orientować się, z czego się składa, i dokładnie przemyśleć jego kompozycje. W końcu będzie ono towarzyszyć nam przez cały czas podczas funkcjonowania firmy. Nie jest to jednak takie proste.

Jak powinno wyglądać dobre logo?

Twórcy zajmujący się tworzeniem loga opierają swoją pracę na podstawie konkretnych wytycznych, i działają zgodnie z prawami sztuki tworzenia takich znaków. Warto podkreślić, że dobre logo powinno być oryginalne oraz wieloznaczne. Oryginalność charakteryzuje się odejściem od utartych schematów. Tego co powtarzalne i rutynowe. Im bardziej mamy do czynienia z niestandardowym myśleniem w tej kwestii tym większa szansa, że nasz projekt będzie niepowtarzalny i wyróżni się na tle innych. Wielozadaniowość znaczy natomiast, że zaprojektowany przez nas znak dopasuje się do różnego kontekstu i odbiorcy. Zapewni to możliwość, dotarcia się do szerszej grupy odbiorców.

Oprócz tego dobre logo powinno cechować się przede wszystkim czytelnością. Tak aby nawet w niewielkim formacie było zrozumiałe dla konsumenta. To ułatwi zapamiętanie go. Co stanowi kolejną jego zaletę. W zapamiętaniu loga pomoże odpowiedni dobór kolorów. Kojarzenie loga z konkretną marką, to podstawa. W związku z tym powinno się zadbać o spójny koncept. Musi dawać się również dobrze dopasować do sytuacji w której będzie zastosowane.  Ponieważ będzie wykorzystywane w różnych sytuacjach i miejscach.

Czy każda firma powinna mieć swoje logo?

Aby zwiększyć szanse na osiągnięcie sukcesu przez firmę, warto jest zainwestować w dobre logo. Sama pieczątka to za mało. Dobry znak towarowy pozwoli wyróżnić się spośród wielu przedsiębiorstw z tej samej branży. Budowanie wizerunku firm opiera się na wielu płaszczyznach tj. siedziba firmy, strona internetowa, pracownicy, jakość usług ale właśnie i logo bywa tu kluczowym elementem, którego nie można pominąć. To ono podczas pierwszego kontaktu z klientem spowoduje, czy zapamięta on naszą firmę i czy będzie mu się ona pozytywnie kojarzyła. Taki znak powinien w prawidłowy sposób odzwierciedlać emocje i wartości jakie firma reprezentuje. Zdobywa lojalność i zaangażowanie klientów i staje się świetnym narzędziem marketingowym. Można używać je na wizytówkach, ulotkach czy stronie internetowej, co pozwoli na szybsze zapamiętanie firmy. Przyciąga uwagę klienta, budząc ciekawość i chęć zapoznania się z ofertą przedsiębiorstwa. Dobrym przykładem poprawnie stworzonego loga, jest te wykreowane przez firmę McDonald. Kultowe już „złote łuki”, jak to potrafią określić ich klienci, są symbolem który nie da się pomylić żadną inną firmą.

To w jaki sposób i czy w ogóle stworzymy logo, świadczyć będzie również o tym czy postrzegani będziemy jako profesjonaliści czy amatorzy w swojej branży. Dla niektórych może być to jedynie nic nie znaczący znak, jednak w świecie biznesu określa i nadaje znaczenia firmie. Budząc ciekawość konsumentów i zachęcając do skorzystania z naszych usług. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *