Drukarka do biura- czym powinna się charakteryzować?

Zakup drukarki to nie łatwa rzecz, ponieważ wiąże się to z dużymi kosztami, a jest to sprzęt, który będziemy używać przez lata. Jeśli chodzi o drukarki to im droższa tym części do niej są tańsze jednak powinniśmy zwracać uwagę na to, aby jakość produktu była adekwatna do ceny, aby nie dali zrobić się w przysłowiowego konia i nie przepłacili, ponieważ nie każdy ma dużą wiedzę na temat drukarek. 

Wybór drukarki do biura 

Drukarka jest to podstawowy element wyposażenia biura i nie może być sytuacji, w której to będziemy zmuszeni coś wydrukować a ona nie będzie nam działać. Przy wyborze drukarki powinniśmy w pierwszej kolejności skupić się na jej rodzaju. Najlepiej do biura sprawdzi się drukarka atramentowa albo laserowa. 

Czym różni się drukarka do biura atramentowa od laserowej?

Drukarka atramentowa często jest tańsza od drukarki laserowej. Nic w tym dziwnego, ponieważ koszty produkcyjne drukarki atramentowej są mniejsze niż laserowej. Jednak drukarki atramentowe w zależności od modelu mogą czasem być droższe w eksploatacji oraz pod względem ekonomicznym lepiej tego typu drukarki używać w domowych warunkach, a w biurze drukować metoda laserową.

Drukarka igłowa do biura

Istnieje też mniej spotykany rodzaj drukarki, czyli drukarka igłowa. Tego typu urządzenia stosowane są w przypadku druku specjalistycznego. Nie są one polecane do biura, ponieważ działają głośno oraz oferują dość niską jakość druku. Mogą jednak przydać się do drukowania faktur, paragonów i potwierdzeń dlatego też znajdą one czasami zastosowanie na magazynach.  

Drukarka czy urządzenie wielofunkcyjne do biura?

Osobny zakup drukarki, ksera oraz skanera to bardzo duży wydatek, dlatego producenci zaczęli łączyć wszystkie te sprzęty zastępując go jednym, który jest tańszy, dlatego powinniśmy się zastanowić co tak naprawdę będzie nam potrzebne?  Jednak zapewne wiele osób zdecyduje się na urządzenie wielofunkcyjne do biura, ponieważ jest to korzystniejsze rozwiązanie, ponieważ używanie takiego sprzętu jest bardziej wygodne niż każdego z osobna. Urządzenia wielofunkcyjne oferują metodę druku laserową jak i atramentową. W takim przypadku powinniśmy się zastanowić, czy będziemy drukować tylko dokumenty, czy jednak nie zajdzie taka potrzeba, że będziemy musieli wydrukować coś w kolorze. Tego typu urządzenia bardzo często posiadają wbudowany moduł WiFi, który umożliwi nam podpięcie się do drukarki bez użycia kabla, przesłanie danego pliku, który następnie zostanie wydrukowany.   

Na jakie parametry zwrócić uwagę przy zakupie drukarki do biura? 

Format wydruku i skanowania – najpopularniejszy format druku dokumentów to A4. Drukarki obsługujące ten format idealnie nadają się do biura. Niektóre firmy drukują też jednak broszury, plakaty, a nawet wykresy z danymi w takim przypadku najlepiej by wydruki były w formacie A3.

Rozdzielczość – bardzo ważna rzecz w momencie gdy chcemy modyfikować rozmiar plików, które będą drukowane, oraz skanowane. Standardowa rozdzielczość wynosi 600 dpi, ale możemy drukować także dokumenty w lepszej jakości drukując je w rozdzielczości 1200 dpi.   

Wydajność drukarki – w przypadku większych firm szybkość drukarki ma bardzo duże znaczenie, ponieważ gdy strona drukuje się kilka min to trudno tutaj mówić o bardzo dobrej wydajności sprzętu. Gdy wybieramy sprzęt powinniśmy zwrócić uwagę na czas drukowanych stron, oraz ilość, jaka może być wydrukowana na jednym tonerze, atramencie.  

Maksymalne obciążenie – jest to parametr pokazujący ile stron możemy wydrukować w przeciągu miesiąca. Tutaj także należy kierować się tym jak duże jest zapotrzebowanie firmy na druk. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *